geram+bengang+sedih= moody...

erm hari ni aku agak geram dgn status permohonan master aku dgn member2 aku..
da hampir seminggu aku pos kpd phk berkenaan transkrip n surat pengesahan tamat blaja...at last afta 1 week tiada surat tawaran diperolehi..dgn pnuh tanda tanya member aku g tnya phk berkenaan rupanya pengesahan kami xditerima n minta kami fax kan pengesahan sebenar dr phk HEA kami sbb yg b4 dis pengesahan dr fakulti saje..
ok maka aku pun fax la benda yg diminta..(setel)..
lain plak halnya dgn member2 aku yg len..pengesahan diorang xdpt d proses atas sbb tertentu..
setelah d pjuk phk berkenaan bersetuju utk mengeluarkan pengesahan tamat blaja pd hr rabu ni...terdetik kawan aku sorang ni nk kol ptg td..lain plak yg jd..
phk HEA xnk kuakan pd hr yg d janjikan krn ingin megikut prosedur yg telah ditetapkan..dgn alasan yg kukuh diberikan oleh rakan aku sorang ni bley plak phk berkenaan jwb "ada ktorang kisah??"
wah!!!!
aku dgr sgt bengang pe tah lg member aku yg xdpt pengesahan mereka...
inilah die karenah biokrasi yg wujud..xsalah rasanye jika kita ketepikan dulu soal prosedur dlm keadaan mendesak camni kot..yela rakan2 aku ni da buat permohonan 2 mgg sebelum ni tp bley plak diorang jawab "kami xdpt pun permohonan kamu??"..if seorang tu logikla maybe tercicir or wateva la..tp xkan sampai 3 orang skali tercicir??ntahla~
jika difikirkan sejenak jika anak mereka di perlakukan sebegitu mungkin diorang juga akan melenting tp sbb xkena kat batang hidung sendiri tu yg syok kot orang merayu hari2..adus!
xpasal2 aku membebel pjg hrni..yela d sbbkan perkara ni kawan2 aku da give up nk smbg sbb pendftran bermula 6hb jul..sempat ke?ntahla aku yg da lepas pun rs xbest sbb dr 7 yg mohon hanya 2 je yg da kire setel sket~...

masalah lain yg timbul plak..c irbean nya pengesahan..fax sama dgn aku nye tp aku nya je yg diterima..apa kes??ok maybe mesin prob..soknye try lg..ok 3 kali try stil xterima???hurm...mungkin ini dugaan sebelum kite menerima satu ganjaran yg bek..(+ve thinkg)..sok try lg~..abg..sabar ye!
kawan2 ku sekalian...DUIT byk2...(doa +usaha+istiqamah+tawakal)...

No comments: