terkenang....

Hari ini aku g kenduri kahwin akak senior tym aku sekolah kat Smk DUAM ( Datuk Undang Abdul Manap)...kepada akak Nurussaadah tahniah!
hurm ramai gak jumpa kawan2 yang bergelar 'akak' kat kenduri tadi..cuma aku sedikit segan sebab ada yang masih memakai tudung labuh..ya tudung labuh!alhamdullilah~sedangkan aku???
sape sangka aku juga dulu memakai tudung labuh...huhu~
SmkDUAM..
even aku sekolah sampai form 3 je kat sekolah ni tapi aku bersyukur kerana sekolah ini banyak mengajar aku tentang erti hidup..mendidik aku menjadi insan yang mampu menilai perkara baik dan buruk ..cuma aku je yang nak atau x..sumtym aku senyum sendiri bile teringat kenangan aku ketika di sekolah ni..aku pernah join nasyid hingga peringkat daerah, berzanji,koir..dan banyak juga xvtv sekolah yang aku sertai sampai orang naik muak kot tgk muka aku.....huhu~
yang paling aku aktif tym aku asrama dulu,aku join pertandingan catur peringkat sekolah-sekolah asrama di negeri sembilan..menang x???memang xla..haha..sekadar menyertai~huhu..
sekolah ni juga banyak mengajar aku mendekatkan diri dgn Allah S.W.T...aku mula membaca al-mathurat  dan alhamdulillah aku cuba mengamalkannya dalam kehidupan harianku hingga hari ini...ye betapa jahilnya diri ini..dan tanpa bimbingan ustazah dan kakak di asrama dulu ntah macam mana kehidupanku pada hari ini...lumrah manusia yang memang xkan terlepas dari melakukan kesilapan dalam kehidupan harian mereka namun selagi kita mampu berubah kita boleh mengubah utk mendapat keberkatan dari-Nya. Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia cuba utk mengubah nasib dirinya sendiri..(sambil memberi peringatan kepada diriku sendiri)

sama2la kita saling mengingati agar hidup kita mendapat keredhaan-Nya...

here my pic wif my bff tym kat DUAM dl...


No comments: